KCS
  • דף הבית
  • צור קשר
  • דף הבית
  • צור קשר
KCS
  • דף הבית
  • צור קשר
  • דף הבית
  • צור קשר
ראשי » כתבות בניית אתרים » הקשר בין קידום אתרים למערכת הניהול
הקשר בין קידום אתרים למערכת הניהול

הקשר בין קידום אתרים למערכת הניהול

פברואר 23, 2010 13:38 סגור לתגובות על הקשר בין קידום אתרים למערכת הניהול admin

דגשים וסטנדרטים שעל מערכת הניהול ליישם על מנת לתמוך באסטרטגיית הקידום של אתר האינטרנט.

מערכת ניהול תוכן (CMS) היא מערכת המאפשרת לנהל, לשלוט, לערוך ולעדכן תוכן דינמי באתר האינטרנט. דרך מערכת הניהול אנחנו נוכל לנהל את כל התכנים של אתר האינטרנט. התוכן באתר הוא מרכיב מרכזי בקידום אתרים ולכן כאשר בונים אתר חדש או עושים שינוי באתר קיים אנחנו חייבים לקחת בחשבון מספר מרכיבים שמשפיעים באמצעות התוכן על קידום האתר ואינדוקס הדפים.

Meta Tags

רכיב חשוב בדף עבור מנוע החיפוש. תגיות אלה מופיעות בחלק ה-<head> של דף Html ומהוות מרכיב חשוב בקביעה של מנועי החיפוש לגבי הרלוונטיות של הדף לביטוי החיפוש ובמשיכה של גולשים להקליק על התוצאה במנועי החיפוש. קיימות תגיות מסוגים שונים (כגון: Meta Title ו Meta Description), מערכת ניהול טובה צריכה לאפשר שליטה על רכיבים אלה בדפים שונים.

meta title

 

כותרות ראשיות ומשניות

האלגוריתם של מנוע החיפוש מקנה משקל לכותרת הדף ולכותרת המשנה. מנוע החיפוש מזהה טקסט ככותרת או כותרת משנה באם הם תחומים בתוך תגית <h1> > , <h2 >… עד <h6> .מערכת הניהול צריכה לאפשר שליטה על כותרות אלו. האופן הנכון ביותר לשלוט על ה Style של הכותרות הראשיות והמשניות (גופן, צבע, גודל, רקע וכד') הוא באופן מובנה דרך קוד ה CSS (קבצי העיצוב) על מנת שעיצוב כותרות אלו יהיה מובנה וקבוע לאורך כל האתר גם על מנת לשמור על זהות עיצובית (שניתנת לשינוי באופן גורף) וגם על מנת לא ללכלך את קוד האתר אותו סורק מנוע החיפוש.

קישורים

לתוכן של קישורים פנימיים וחיצוניים, נכנסים או יוצאים, יש חשיבות רבה בתחום קידום האתרים. המשמעויות של הקישורים רבות והן משפיעות הן על המשקל שמקבל / מאבד דף האינטרנט ו/או האתר, הן על מילות הקישור שמפנות / מופנות והן על סריקות העומק של מנוע החיפוש באתר. מערכת ניהול התוכן צריכה לספק תשתית גמישה לטיפול יעיל בקישורים.

ALT

תגית זו מספקת תוכן אלטרנטיבי לתמונה על מנת שמנועי החיפוש ולקויי ראייה יוכלו להבין מה משמעות של תוכן לא טקסטואלי. מערכת הניהול צריכה לאפשר שליטה על מאפיין זה.

Friendly URL's

לכתובת האתר יש חשיבות גדולה מאוד מאחר ומילות הקישור שבתוך הכתובת מקבלים משמעות באינדוקס במנועי החיפוש. חשוב לזכור כי כתובת URL ארוכה מדי כמו גם שמות פרמטרים ארוכים מדי עלולים לפגוע בנגישות הדף למנוע החיפוש ולכן עלולים לא להיות מאונדקסים כלל. יש חשיבות בין היתר לשליטה על הרמות השונות של הכתובת ועל היכולת לקרוא לשם הדף בשפות שונות חוץ מאנגלית (על ידי קידוד אוניברסאלי UTF8).

מפת אתר

מפת האתר מציגה את רשימת הקישורים של כל הדפים הקיימים באתר ועל ידי כך מאפשרת סריקה של דפים שונים במנוע החיפוש. דרך נוספת לחשוף את תוכן האתר היטב למנועי חיפוש הינה באמצעות XML sitemap, שימוש ברכיב זה מאפשר למערכת הניהול לייצא קישורים חדשים באתר בקוץ XML אל Google על מנת "להודיע" על דפים חדשים ולאפשר סריקה שלהם. באתרים עם הרבה תוכן יש חשיבות לנושא על מנת לא להמצא במצב בו ישנם דפים חדשים ש Google לא יודע על קיומם.

דפים מסוג 404

דפי 404 הם דפי השגיאה באתר אשר מוחזרים מהשרת במקרה שנשלחה בקשה לדף שאינו הקיים באתר. מערכת הניהול צריכה לאפשר לעשות התאמה של דפי 404 המוחזרים מהשרת כולל ביצוע redirect אל דף הבית. במקרה שלא מקפידים על נושא זה תגדל נטישת האתר בדפים שלא קיימים.

דף 404

RSS- XML Feed

פידים מאפשרים העצמה של הפעילות באתר על ידי הפצה מיטבית של עדכוני תוכן. לא תמיד יש צורך או טעם ביצירת פיד כזה. אולם גם אם כרגע אין צורך באפיון זה של המערכת כדאי מאוד שהמערכת תתמוך בכך מאחר והצורך ביכולת זו יכול להגיע בשלבים מתקדמים וחשוב שהתשתית תהיה קיימת ולכן מערכת הניהול צריכה לאפשר הוספת RSS feed או תומכת בהטמעה בעתיד של מרכיב זה.

Footer

פוטר הינו אזור תוכן החוזר על עצמו (uni-text) התחתית האתר ומכיל לרוב מידע כללי (זכויות יוצרים, קרדיט וכד') אך יחד עם זאת מכיל קישורים לדפי תוכן רלוונטיים שחוזרים על עצמם לאורך כל הניווט של האתר. מערכת הניהול צריכה לאפשר שליטה על שינויים של הקישורים בפוטר מטעמי קידום האתר מאחר ונרצה להדגיש בעתיד דפים אחרים או להתאים את שם הקישור על מנת לקדם ערך מסוים.

בניית תבניות תוכן בתקן XHTML

על מנת לשמור על קוד נקי ואיכותי שיתרום לנוחות סריקת הדפים באתר על ידי מנועי חיפוש יש להקפיד על כך כי בשלב הפקת קוד ה HTML בשלב תכנות צד לקוח (client side) תבניות העיצוב של האתר יהיו בתקן XHTML, באופן הזה קוד הדפים יהיה נקי יותר ויתרום בין היתר בקלות לשינויים בפיתוח ו/או מראה אתר האינטרנט. כמובן שיש להקפיד בין היתר על הזנת תוכן בצורה נכונה שאינה "מלכלכת" את הקוד וככל שתבניות האתר יהיו תקינות יותר כך הזנת תוכן לא נכונה פחות תפגע בסריקת הדפים. באופן הזה כל דף חדש (עם אחת מהתבניות הקיימות) שנייצר במערכת הניהול יהיה תקין.

ניהול תוכן קידום אתרים תכנון אתר אינטרנט

אודות המחבר

כל הפוסטים של admin


« הקודם
הבא »
קטגוריות
  • Corporate
  • E-branding
  • E-commerce
  • International Projects
  • Logo
  • News
  • Projects
  • Success Stories
  • The Open Group
  • Uncategorized
  • User Interface
  • View
  • Web 2.0
  • אישי ציבור
  • ארגונים ועמותות
  • היי-טק
  • ייעוץ והשמה
  • כתבות בניית אתרים
  • לימודים והשכלה
  • מערכות עתירות טכנולוגיה
  • עבודות נבחרות
  • עורכי דין ומשפטי
  • פיננסי
  • פרוייקטים בתהליך
  • קוסמטיקה
  • רכב ותחבורה
  • רפואה
  • שונות
  • שיווק ופרסום
  • שירותים
  • תעשיה
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות כלי נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסטהגדל טקסט
  • הקטן טקסטהקטן טקסט
  • גווני אפורגווני אפור
  • ניגודיות גבוההניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכהניגודיות הפוכה
  • רקע בהיררקע בהיר
  • הדגשת קישוריםהדגשת קישורים
  • פונט קריאפונט קריא
  • איפוס איפוס