ישנן המון טעויות שנעשות כיום כאשר באים לבנות אתר אינטרנט. אתרים בהם התוכן אינו בנוי נכון מביאים תועלת קטנה יותר
ישנן המון טעויות שנעשות כיום כאשר באים לבנות אתר אינטרנט. רבים המתעסקים בבניית אתרים באינטרנט, אולם ניואנסים בתהליך בניית האתר לא נהירים לכולם ומכאן אתרים נוחים פחות, המבטאים את התוכן שלהם בצורה נחותה יותר ולכן מביאים תועלת קטנה יותר.
שעתיים של חשיבה הובילו אותי ליותר מ130(!) טעויות נפוצות באתרי אינטרנט . לאחר שחשבתי על כמות הטעויות הנפוצות, הגעתי למסקנה שיש כל כך הרבה, שרצוי להתרכז בהרבה פחות על מנת להביא תועלת למי שיקרא מאמר זה. את כל הטעויות, התחלתי לגבש, חלק להעביר לתוך סעיפים מאחדים ולבסוף הגעתי לכ 30 טעויות נפוצות.
גם זה מספר לא קטן לעיכול, ולכן החלטתי לחלק את הטעויות לשלושה מאמרים. בכל מאמר – עשר טעויות נפוצות.
המאמר הראשון עוסק בטעויות נפוצות בתחום התוכן. תהנו.
1. הגולש צריך לדעת על מה האתר בתוך שניות:
תשומת הלב של הגולש הינו מטבע עובר לסוחר באינטרנט. אם הגולש שלך לא מיידית כיצד האתר מספק לו תועלת, הוא כנראה יעבור למקום אחר. האתר שלך חייב להיות לשדר מדוע אני, כגולש שלך צריך להישאר שם, וזה חייב להיות מהר!
2. בנה את התוכן בצורה נוחה לעיון:
אתר אינטרנט שונה מהותו מספר קריאה, לכן יש לשים דגש רב על בנייה של טקסט אוורירי ללא גושי מידע גדולים. הגולש הממוצע שלך, ככל הנראה, מעיין באתר בזמן שהוא בעבודה או בבית ובזמן שדברים אחרים מעסיקים אותו במקביל. וודא שהוא יוכל לסרוק את כל התוכן – בנה תבליטים, כותרות, כותרות משנה, רשימות. כל מה שיוכל לעזור לו לסנן את הטפל בעיניו ובכל זאת לקרוא את העיקר בעיניו.
3. אל תשתמש בגופנים מדהימים שאינם נוחים לקריאה:
ישנם המון גופנים שיאפשרו לאתר שלך להיראות מתוחכם ויוקרתי, השאלה היא האם הם קריאים? אם המטרה העיקרית היא להעביר מידע ולדאוג שהמבקרים יקראו את המידע שאתה מעביר, רצוי שתבנה את התוכן בצורה הנוחה ביותר לקריאה.
4. אל תשתמש בגופנים קטנטנים שאינם ניתנים להגדלה:
הנקודה הקודמת תופסת גם כאן. השתמש בגופנים סטנדרטיים – 12px על מנת ליצור חוויה נעימה לגולש שלך, גם אם הוא לא אופטימטריסט.
5. אל תפתח לינקים בחלונות חדשים:
בעבר, היו אתרים רבים משתמשים בפונקציה זו. ההגיון נראה פשוט – אם הגולש נכנס לאתר ולוחץ על הלינק, האתר יפתח בדף אחר, וכך הגולש לא יעזוב את האתר שלי. טעות! לכפות על הגולש שלך התנהגות היא דרך מצוינת להעלים אותו.
יש סיבה לכך שיש כפתור Back ענקי בכל דפדפן ואפשרות פתיחת דף חדש ע"י לחיצה על הכפתור האמצעי של העכבר הפכה להיות סטנדרט בנוסף. אם הגולש ירצה הוא יחזור לאתר.
6. אל תשנה את גודל הדפדפן של הגולש שלך:
הגולש צריך לשלוט בגודל החלון. אם תשנה את גודל החלון, הדבר עלול לגרום לבלבול בצד שלו, או גרוע מכך – האתר שלך יאבד אמינות בעיניו.
7. לעולם אל תרשום גולש לניוזלטר ללא הסכמתו:
אל תעביר אוטומטית את פרטי המייל של הגולש למערכת הדיוור שלך. שאל אותו האם הוא מסכים, ורשום לו מה התועלות שירוויח מכך. שליחת מיילים בצורה אוטומטית, ללא קבלת רשות אינה הדרך הטובה ביותר להשיג חברים.
8. אל תשתמש בFlash יותר מידי:
מעבר לכך שזמן הטעינה עולה בהעלאת פלאש ושמנועי החיפוש לא קוראים את תוכן קובץ הפלאש, שימוש מופרז עשוי לעצבן את הגולשים שלך השתמש בפלאש רק אם אתה צריך לספק מידע שאינך יכול לספק בטקסט או בתמונה.
9. אל תשתמש במוסיקה באתר:
בשנים הראשונות של האינטרנט, בוני אתרים ניסו בהתמדה להטמיע מוסיקה באתרי אינטרנט. נחשו מה… הם נכשלו בענק. אל תשתמש במוסיקה – נקודה.
10. אם אתה חייב להשתמש במוסיקה – תן לגולש להתחיל אותו:
ישנם מצבים בהם מוסיקה היא הכרח. לעיתים יש צורך להעביר הרצאה, לסקר אירוע. העברת מידע עם מוסיקה/קול במקרים אלו זה בסדר גמור. רק יש לוודא שהגולש לוחץ על "Play" בניגוד לצלילים שקופצים לו ללא רשותו.