כמה סיבות למה באתרי אינטרנט יותר חשוב התוכן מהתמונות
לרוב חברות הפרסום יש חטיבה אינטרנטית הבונה אתרי אינטרנט עבור לקוחות קיימים שבדרך כלל מאוד גדולים. הנטייה של חברות מסוג זה היא ליצור אתרים גרועים מכיוון שהן מעצבות לצורך משיכת תשומת לב, כשמישהו נכנס לאתר כלשהו מלכתחילה הוא שם לב לאתר והוא שם לצורך מטרה מאוד ברורה שיכולה להיות השגת מידע, קנייה, רישום לניוזלטר, בדיקת נתונים אישיים וכדומה ונוצר מצב של בזבוז זמן של הגולש.
פרסום נאבק על תשומת לב מכיוון שאנחנו לא נפתחו עיתון, רדיו, טלוויזיה או מדיום דומה בשביל מודעות אלא הן חייבות למשוך אותנו בתוך ה"רעש".
צריכת מידע באינטרנט
האינטרנט הוא עולם שונה כללי המשחק משתנים ולא מפתיע שמקור האינטרנט הוא מתחומי האקדמיה והצבא. אנשים מעדיפים באינטרנט מידע על פני תמונות יפות (כמובן שאני לא מכליל אתרים מסוג Flicker).
הטענה הזאת נתמכת בכך שאתר המכירות המצליח הראשון היה אתר שמכר ספרים.
גם באתרי מכוניות שכביכול מכילים תמונות ההחלטה לקנות רכב כזה או אחר לא תתבסס על התמונה באתר אלא על נתונים כמו סוג המנוע, מהירות תאוצה, גודל המכונית, מבחני רכב וכדומה או אפילו כדי לדעת אם יש מבצעים על דגם מסוים.
העברת רגשות
הרבה יותר קשה להעביר רגש באינטרנט מאשר בפרסומות ונתון לא מפתיע הוא שמוצרים שנמכרים טוב בפרסומות נמכרים פחות טוב באינטרנט, אני לא חושב שקוקה קולה מכרו בקבוק אחד דרך האתר ויהיה לי קשה להאמין שג.יפית תמכור בקבוקי אקונומיקה באתר שלה לעומת זאת אם נרצה לדעת כמה אחוז קפאין יש בדיאט קולה נטולת קפאין או כמה עולה פרסומת של ג.יפית נגיע לאתרים האלה.
נכון שאנחנו כבר מיליוני שנים תופסים את העולם בצורה חזותית ורק בכמה מאות שנים האחרונות נושא הכתיבה הולך וגדל בכל זאת הפעולה הכי נפוצה באינטרנט היא קריאת מידע ולכן הצלחה של עיצוב אתר חייבת להיות מבוסס על התוכן שהוא הולך להכיל ועל היכולת של הגולשים לקרוא אותו.
המלצות חמות לעיצוב התוכן:
- הפסקה הראשונה חייבת להכיל לא יותר מ 70 מילים
- המשפט הראשון בפסקה הראשונה חייב להכיל לא יותר מ 15-20 מילים.
- סוג הפונט חייב להיות בקונטרסט ברור ולא אפור בהיר על רקע לבן למשל
- התאמת גודל הפונט לקונספט, לא תמיד גדול מידי הוא ברור יותר ולהיפך
- לעולם לא לנעול את גודל הגופן כדי שאנשים שנוח להם לקרוא בפונט יותר גדול יוכלו להגדילו דרך תוכנת הדפדפן