כל מי שיש לו אתר בסופו של דבר ירצה שיהיו כמה שיותר קישורים לאתר שלו, יש לזה השלכות. בואו לגלות.
כל מי שיש לו אתר בסופו של דבר ירצה שיהיו כמה שיותר קישורים לאתר שלו, יש לזה שתי השלכות:
- אם יש הרבה קישורים יגיעו אליו כמה שיותר גולשים מאתרים שונים (וסביר להניח שככה נקדם את מטרת האתר בצורה יותר טובה ופועל יוצא מזה הוא תנועה באתר)
- חשיבות למנועי חיפוש
קישור הוא למעשה הצבעת אמון של אתר אחד על אתר אחר ולכן באופן טבעי ככל שיהיו יותר קישורים מנועי חיפוש מבינים את האתר המקושר כיותר רלוונטי (זאת הסיבה שבכל ערך שנקליד ב google לא נקבל דפי ספאם או שגיאות בדף כמו ברוב מנועי החיפוש בארץ), אבל… חשוב מאוד לבדוק את איכות הקישורים.
קישורים טובים
- קישורי טקסט
- קישורים מאתרים שונים
- קישורים המגיעים משרתים שונים
- קישורים ממקורות רבים
- קישורים מאתרים בתחומים קרובים לאתר המקושר
- קישורים מאתרים עם page rank גבוהה (בסרגל הכלים שלgoogle )
- קישורים מדף בית (לעומת דפים פנימיים)
- אין הוכחה לכך אבל כנראה שיש עדיפות לקישורים מדפים חיצוניים לעומת דפים פנימיים
- קישורים חד כיוונים (לעומת החלפת קישורים עם אתרים אחרים)
- קישורים עם סיומת אקדמית למשל מישראל ac.il
דבר חשוב הוא יצירת site map שמעבר לשימושה ככלי לשימושיות וחשיבה על הגולש היא מאפשרת למנועי החיפוש לסרוק דפים פנימיים ולכן מערכת הקישורים בתוך האתר צריכה להיות היררכית כמו פירמידה המובילה כלפי דפי הבית דבר שמשפר את ה page rank
קישורים רעים
- קישורים מאתרים עם page rank 0
- קישורים מדפים שהם דפי קישורים בהגדרה (אינם מזיקים אבל הם לא קישורים איכותיים)
- קישורים מדפי פורומים, בלוגים וכדומה
- קישורים שאינם טקסט (למשל flash)
שתי הערות חשובות לציון הן-
- קישורים מדפי ספאם לא מזיקים- מהסיבה שלבעל האתר אין שליטה עליהם ואם הדבר היה נכון כל בעל אתר היה פותח דפי ספאם ויוצר לינקים לאתרים המתחרים
- לעולם לא ליצור קישור לדף עם pagerank 0
לבדיקת כמות הקישורים הקיימים לאתר http://search.msn.com ובשורת החיפוש לכתוב linkdomain:yourdomain.com או במנוע החיפוש google להקליד link:yourdomain.com