קידום אתרים באינטרנט, נעשה ע"י תכנון, עיצוב, פיתוח ותחזוק האתר באופן נכון ומתמשך.
שיפור האתר שלך למנוע חיפוש צריך להיות חלק אינטגרלי מתחזוק אתר האינטרנט שלך. קידום אתרים באינטרנט, נעשה ע"י תכנון, עיצוב, פיתוח ותחזוק האתר באופן נכון ומתמשך.
קידום אתרים – התמצית
תכנן את קידום האתר לפני בניית האתר. חשוב מאוד ליצור אתר, תוך חשיבה על מרכיבי הקידום. שינוי אתר שנבנה לא נכון דורש אנרגיה גבוהה בעשרות מונים מבניית אתר נכון. לכן, לפני פעולת הבנייה, יש לתכנן כיצד האתריקודם ומהם האלמטים שיכללו בו.
יש לוודא שבכל דף, יהיה מספיק טקסט, קישורים נכנסים אשר יקדמו את הדף ואלמנטים נכונים לקידום.
דרכים נוספות ליצירת כניסות
בנוסף לקידום האורגני, רצוי לגבות את הפעילות בקמפיינים ממומנים, פרסום בפורטלים ובשיתופי פעולה עם אתרים בתחום. בהתאם לתקציה השיווק שלך, אפשר לקחת בחשבון גם פעולות שיווקיות בדואר אלקטרוני, ופעולות שיווק במדיות מקבילות.
קידום אתרים עם מילות חיפוש וביטויי חיפוש
חקור את מילות החיפוש שלך לפני בניית האתר. חשוב להכיר את מילות החיפוש וביטווי החיפוש על מנת ליצור את ההירכיה הנכונה בתהליך בניית האתר. רצוי מאוד ליירט ביטויי חיפוש ולא מילות חיפוש, זאת מכיוון שביטויים לרוב נפוצים פחות ממילים בודדות, ולכן הסיכוי להופיע במקום גבוה בביטויים, גבוה יותר.
התמקד במילים ספצפיות לכל דף
דפים אשר בדר"כ זוכים לפוקוס מצד מנועי החיפוש כוללים כותרת דף <title>, כותרות וכותרות משנה <heading> ולינקים כולל פירוט לפי הביטוי בו הם מקודמים.
יצירת דפי תוכן עשירים במילות החיפוש אותם תרצו לקדם, במיוחד עמוד הבית
בחר את מילות החיפוש החשובות עבורך ביותר, לאחר מכן כתוב 200-250 מילה בדף הבית הכולל מילות חיפוש אלו. עשה זאת גם בדפים הפנימיים. זכור כי כותרות וכותרות משנה חשובות יותר מהמלל הכתוב.
הכנסת מילות החיפוש וביטויי החיפוש בקוד האתר (Markup)
מנועי חיפוש משתמשים במבנה הדף ברמת הקוד כמדריך לחלוקת החשיבות בדף. לכן, חשוב לכלול את הביטויים המקודמים במקומות ספציפיים בתוך הMarkup של האתר. אספקת מידע רלוונטי לקהל היעד שלך, יעזור לך באופן טבעי בקידום האתר. הוא יעזור במיוחד אם תכנן את אסטרטגיית הקידום.
כלול מילות חיפוש וביטויי חיפוש במקורות המידע באתר
גם כאשר הינך מכניס תמונה, רצוי להכניס בALT של התמונה תיאור הכולל את מילות החיפוש שאתה רוצה לקדם. את אותו הכלל יש להוסיף לדפים – הן בתיאור הדף, הן בכותרת, הן בתגיות ובלינקים החוצה.
היה "חברי" למנועי החיפוש
מילות חיפוש ייחודיות, ביטוי חיפוש מצויינים, תוכן מעולה ולינקים לאתר שלך, לא יעזרו יותר מידי באם מנוע החיפוש לא יוכל לאנדקס את הדף שלך באתר. לכן, חשוב מאוד, לאפשר למנועי החיפוש לסרוק בצורה יעילה את דפי האתר שלך. זאת ע"י חיתוך נכון של האתר וקוד נקי.
הימנע מסרטוני פלאש בתחילת האתר
סרטון פלאש בכניסה לאתר, הכולל בדר"כ קישור כניסה לדף הבית, הינו הרה אסון לקידום האתר שלך. העניין הוא, שמנועי החיפוש אינם מבינים מאום מסרטוני הפלאש לרוב, ולכן אינם מאנדקסים כראוי את דף הבית של האתר שלך.
אזן בין טקסט HTML לבין תמונות
תמונות מעוצבות ברמה גבוהה, יתמכו באמינות שתרצה לייצר. מעבר לעיצוב ברמה גבווה, חושב שתכניס הרבה פעמים את מילות החיפוש שבחרת לטקסט, על מנת שמנועי החיפוש יסרקו נכון את האתר. אין צורך לפסול השימוש באמצעים גראפיים. למעשה, אמצעים אלו יכולים לעזור לך בקידום – חשוב לציין באמצעים האינפורמטיביים של התמונות את המידע עליהם, התואם את מילות החיפוש שברצונך לקדם.
בנה לינקים הכוללים את שם מילות החיפוש שברצונך לקדם והפנה תעבורה מדפים שאינם קיימים לדפים קיימים
מערכות ניהול תוכן מתקדמות יציעו לך שליטה על שם הURL של הדף, השתמש בתכונה זו על מנת ליצור אינדוקס טוב יותר. במקביל, הפנה דפים שאינם קיימים עוד באתר שלך, הפניית 301 לדפים החדשים. כך לא תאבד תעבורת גולשים ולא תאבד ניקוד שכבר קיבלת לדפים הישנים ממנועי החיפוש. על ההפניות להיות ברמת השרת, על מנת שירלטו במנועי החיפוש. בכל מקרה אל תשתמש בהפניות JavaScript שיגרמו למנוע החיפוש ללכת לאיבוד ולא לאנדקס את הדף.
השתמש בקבצי CSS וJavaScript חיצוניים לצורך מיקסום הרלוונטיות
מנועי חיפוש יקראו את הקוד שלך, ויתחילו בתחילת הדף, אולם הם יקראו גם את קוד הCSS + JavaScript שימצאו בתוך הדף עצמו. רצוי מאוד להוציא את התוכן הזה לקבצים חיצוניים, כך יתמקדו מנועי החיפוש במלל הכתוב והרלוונטי.