בעוד שתוכן איכותי ואופן הצגתו הם הכלים החשובים ביותר בקידום האתר, לינקים המפנים לאתר הינם הכלי הבא בחשיבותו לנושא הקידום.
קידום אתרים מצריך עבודה פנימית, בתוך האתר, ועבודה חיצונית, לינקים המפנים אל האתר. בעוד שתוכן איכותי ואופן הצגתו הם הכלים החשובים ביותר בקידום האתר, לינקים המפנים לאתר הינם הכלי הבא בחשיבותו לנושא הקידום.
מובאים כאן 32 טיפים יעילים שיגרמו לאתר שלך להיות מקודם יותר. רוב העצות הן ברמה של מתחילים וכך יתאפשר לך, כמנהל אתר או כבעל אתר קטן, ליישם אותן בקלות יחסית.
1. אם התוכן באתר שלך אינו משתנה בתדירות גבוהה, רצוי שתוסיף בלוג לאתר. הוספת שלושה פוסטים בשבוע עם תוכן איכותי וטוב (לא בהכרח ארוך), יעזור לרובוטים של מנועי החיפוש להכיר את האתר שלך טוב יותר.
2. כאשר בונים רשימת לינקים, יש לחשוב על איכות ולא על כמות! לינק בודד, טוב, ממיקום איכותי, יהיה יותר טוב מ20 קישורים בעלי איכות נמוכה.
3. חשוב לשמור על פרופורציות בהכנסת ערך החיפוש שברצונך לקדם בתוך טקסט הדף. מנועי החיפוש יזהו אם תגזים בכמות המופעים בתוך הטקסט וביטויים מוגזמים עלולים להוריד את החשיבות של הדף.
4. קח בחשבון ששימוש בשירותים החוסמים את הצפייה בבעלים של הדומיין, מנועי החיפוש עשויים לתייג דומיין זה כSpammer פוטנציאלי.
5. כאשר מבצעים אופטימיזציה על פוסטים בבלוג, יש לעשות אופטימיזציה על כותרת הבלוג בדף הכתבות וגם בכותרת הבלוג בדף הכתבה עצמה.
6. התמקד בקידום ערכים המונים יותר ממילה אחת, על מנת להגיע לתוצאות גבוהות בחיפוש ממוקד של גולשים.
7. אל תשתמש בשירותי מעצב שאינו בקיא בשיקולי SEO. מעצב שכזה, יכול להביא לכך שהעיצוב החדש של האתר שלך יפגעו במיקומים שלך במנועי החיפוש. במידה ומדובר באתר חדש, מעצב שאינו בקיא כלל בSEO על לגרום לכך שאתר האינטרנט שלך לא יכנס לאינדקס כראוי.
8. השתמש בערכי החיפוש שברצונך לקדם כALT בתמונות ובלינקים.
9. דאג לתוכן ייחודי ולא כפול בגלל בעיות בהפניות – העבר את הדומיין http://mydomain.com בהפניית 301 לhttp://www.mydomain.com – כך תמנע מסריקה כפולה של תכנים ע"י מנועי החיפוש.
10. אם אתה חייב להשתמש בJavascript לבניית תפריטי Drop Down, או להשתמש בתמונות בתפריט הניווט שלך, השתמש בלינקים מטקסט והחלף אותם באמצעות CSS. כך שמנועי החיפוש יסרקו את התפריט באתר כראוי.
11. אל תהיה אובססיבי בנושא הPageRank – זהו חלק קטן מאלגוריתם תוצאות החיפוש. אתרים בעלי PR נמוך יכולים לעקוף אתרים בעלי PR גבוה בתוצאות חיפוש.
12. בדוק כי בכל דף באתר יש ערך חיפוש ממוקד. הזן ערך זה גם בכותרת הדף (Title). אם אתה חייב להוסיף את שם החברה בכל כותרת דף – שים אותה בסוף. אלא אם כן, אתה עובד בחברה מאוד גדולה, מספר החיפושים לפי שם החברה לא יהיה רב.
13. בדוק שהלינקים המקשרים לאתר שלך הינם לפי ערך הביטוי אותו תרצה לקדם. כלומר, אם ברצונך לקדם את הערך "קידום אתרים", בדוק שהטקסט בקישורים שמפנים אליך הוא קידום אתרים ולא "לחץ כאן".
14. שימוש בFrames, בFlash או בAjax מניבים בעיה דומה – מנועי החיפוש אינם יכולים לסרוק את התכנים המיוצרים משם. השתדל לא להשתמש בכלים אלו לייצור תוכן אותו תרצה לקדם במנועי החיפוש.
15. הדרך הטובה ביותר לאנדקס אתר חדש שעדיין לא אונדקס ע"י מנועי חיפוש אינה דרך הגשת בקשה לטופס הרשמה לאתר. הדרך הטובה ביותר, היא לקבל לינק מאתר איכותי שמאונדקס.
16. השורה התחתונה של קידום אתרים היא: טקסט, תצורת טקסט, לינקים, פופולאריות ומוניטין.
17. אם אתה ממש חייב כניסת פלאש או תמונה לאתר (מה שמאוד לא מומלץ), דאג לפחות לטקסט אלטרנטיבי וקישורי ניווט מתחת לאובייקט.
18. אין לקישורים ממומנים שום ערך מבחינת קידום אתרים. הערך שלהם הינו אך ורק בכמות הכניסות שהם מביאים. יש לקחת זאת בחשבון. קישורים בעלי ערך לקידום אתרים נוצרים רק כאשר הלינק מוטמע בגוף הHTML, ללא הוראות nofollow.
19. קישורים מאתרים בעלי סיומת ממשלתית או לימודית (.gov , .edu) נותנים ערך גבוה יותר. כדאי לבדוק באתרים מסוג זה, ולבקש מתן חסות תמורת לינק.
20. קידום אתרים פירושו גם מיקוד. חשוב לשמור על מיקוד בכל דף – רצוי לא לקדם יותר מערך אחד בדף.
21. קידום אתרים הוא חסר כל ערך אם אין קריאה לפעולה. בדוק כי באתר ישנה קריאה לפעולה של גולש בצורה ברורה.
22. קידום אתרים אינו בחזקת "זבנג וגמרנו". עבודה על קידום האתר הינו דבר שיש לבצע בשגרה על מנת להשיג תוצאות ארוכות טווח.
23. בצע אופטימיזציה בקישורי הRSS באתר, בדיוק כפי שאתה מבצע אופטימיזציה בדפי התוכן עצמם. לצורך קידום, יש להכניס כותרות עשירות בערכי חיפוש לתוך הRSS.
24. שים לב לטקסט העוטף את התמונות בדף. תמונות מקבלות דירוג, בין היתר, לפי הטקסט שמקיף אותן.
25. קישורים (בעיקר קישורים עמוקים) מתוך דף בעל PR גבוה, שוויים זהב. PR גבוה מציין אמון גבוה, כך שלינקים משם הינם חזקים יותר לקידום.
26. למד קידום אתרים בעידן החברתי (Web2.0). הבנת קידום אתרים בשטח זה, הינו אקוטי לתהליך הקידום. אתרים כמו Digg, Yelp, del.icio.us, Facebook וכד' הינם מנועי חיפוש לכל דבר. יש להשקיע בנושא זה לצורך קידום האתר.
27. לצורך קידום סרטי הוידאו באתר שלך, הדרך הטובה ביותר היא ליצור Video Sitemap ולאנדקס אותו בתוך חשבון ה Google Webmaster Central של האתר (במידה ואין לך – רצוי מאוד לפתוח).
28. השתמש במילה תמונה או תמונות (או image או picture באנגלית) כALT בתמונות שלך. משתמשים רבים מחפשים לפי ערך + המילה "תמונה".
29. העשר את האתר שלך (לפי היכולת) בקטעי וידאו, פודקאסטים, חדשות ומידע חברתי. קידום אתרים כבר אינו 20 קישורים מאתרים שונים.
30. כאשר שוקלים לבצע רכישה של לינקים או החלפת לינקים, יש לבדוק את הCache date של הדף בגוגל. יש לבדוק לפי "cache:URL" כאשר במקום המילה URL, יש להכניס את הכתובת המדויקת של הדף, ממנו אמורים לקבל לינק. ככל שתאריך הcache חדש יותר, כך הדף כדאי יותר.
31. לא רק לינקים אמורים להיות בעלי ערך הביטוי שברצונך לקדם. חשוב גם לעטוף את הלינקים בהסברים ובמילים המכילים את ערך הביטוי שברצונך לקדם.
32. קידום אתרים נוצר עבור רלוונטיות. לעולם אין לשכוח שקידום אתרים משרת את הרלוונטיות של הדף או האתר ולא להפך.