עיצוב ממוקד יגרום ליצירת יחס המרה גבוהה, ניתן לראות מספר דוגמאות לאתרים שעושים זאת טוב
העיצוב הוא המרכיב באתר שיגרום לגולשים לחוות רגשות כגון: אמינות, מה הוא משדר, רצינות, מקצוענות, נוחות לשימוש, חדשנות, דעה על התוכן בו, רתיעה (ועוד…) ואלה בסופו של דבר יקבעו אם הגולשים יחזרו או לא דבר שישפיע באופן ישיר על ה ROI שיספק האתר והנגזרת היא השגת המטרה לשמה קם אתר האינטרנט. מעבר לכך לעיצוב יש השלכה אדירה ולדעתי לא מספיק מוערכת לקידום האתר.
לאתר אינטרנט חייבת להיות מטרה אחת, כלומר אני מאמין שאתר אינטרנט לא יכול להיות בהקצנה כמובן למשל תדמיתי, מכירתי, שיווקי, אמור לתת תמיכה ללקוחות וגם לשמש באתר פנימי לארגון לצורך עדכון מידע.
אתר אינטרנט אמור לעשות כמו ש"יותר פחות", כמו בפרסומת של פאנטה- Less is More, לדוגמא אם חברה מתיימרת למכור מניות דרך האינטרנט נכון יהיה למקד אותן למכירה דרך אתר אחד ולהרבות בתוכן שיווקי/למטרות קידום האתר באתר נפרד שיקבל כוח רב יותר מ Google ויפנה במקביל לאתר המכירות. כמובן שבמקרה כזה צריך להתייחס לתקציב העומד לרשות החברה ולתת פיתרון בהתאם.
חישבו על פרסומת ברדיו, אם הפרסומת תנסה להאריך ולספר על כמה החברה המפרסמת במקרה זה גדולה ואמינה ובמקביל תנסה למכור לכם את מוצר הדגל סביר להניח שהיא תתחיל להרגיז, המטרה שלה לעבור לנו "ליד האוזן" כך שבאופן לא מודע נפנים משהו מהמסר. בדיוק כך לעיצוב בבניית אתרי אינטרנט, המטרה שלו היא לא להפריע ופשוט לשרת את האינטרס שלשמו הוא נבנה.
טרם בניית אתר אינטרנט יש לבצע החלטות קשות לגבי מה תהיינה המטרות העיקריות של האתר, במילים אחרות מהי המטרה הראשית ומהן אחת או שתי המטרות המשניות כדי לא להתפזר בתוך מכלול הפעילויות של החברה או הארגון.
דוגמאות:
בניית אתר אינטרנט לחיפוש מידע
בניית אתר אינטרנט לאיסוף לידים
בניית אתר אינטרנט המהווה פלטפורמה לתוכן
בניית אתר אינטרנט למכירות
בניית אתר Web 2.0 שמשדר ניקיון וחדשנות
בניית אתר אינטרנט ממקוד SEO