ניווט באתרי אינטרנט מאוד שונה מכל מדיום אחר, את זה כולם כבר יודעים. אולם לא הרבה עוצרים לחשוב מה הן ההשלכות של הוספת טקסטים, תמונות, לינקים.
ניווט באתרי אינטרנט שונה מכל מדיום אחר, אזה כולם כבר יודעים אבל לא הרבה עוצרים לחשובמה הן ההשלכות של הוספת טקסטים, תמונות, לינקים או סתם כל תוכן קיים שיש.
תוכן – האם בכל מחיר?
טעות נפוצה היא הוספת תוכן חסר משמעות. גולשים באינטרנט מחפשים תוכן באינטרנט, אולם תוכן לא רלוונטי, יגרום לזילות האתר בעיני הגולש. הנוסחה להצלחה במקרה זה היא האיזון. כן לתוכן מעניין, לא לתוכן דליל ולא רלוונטי. בדרך זו תשיג אתר מקודם, עשיר בתכנים ובנוסף, מי שיכנס לאתר ירצה לשהות בו…
לינקים
נקודה נוספת למחשבה היא נושא הקישורים לדפים/ אתרים אחרים. שאלה שכדאי לשאול בכל הפנייה היא: האם אני רוצה שהגולש שלי יעבור כעת לדף אחר? אם התשובה היא כן. אפשר להכניס קישור. במידה והתשובה היא לא (אתר מסחרי, בנייה של אנקדוטה או כד'), יש לחשוב פעמיים לפני הכנסת הקישור.
לקחת בחשבון: כל הוספה של לינק יוצרת מצב של קביעת החלטה, האם להיכנס ללינק/ להתעלם ממנו? תופעה אופיינית היא הנטייה לדחוף כמה שיותר תוכן בדף הבית (כשמדובר באתר מכירה המצב הרבה יותר גרוע).
התופעה מתבססת על ההנחה כי יש צורך להעמיס כמה שיותר מידע לגולש בכדי שמגוון המידע יאפשר לו לבחור. ההנחה שגויה ותגרום לגולש שלך עומס שיביא אותו לבחור בקישור הגדול ביותר לעין במקרה הטוב, או לעבור לאתר אחר במקרה הפחות טוב.
מדוע זה קורה?
הסיבה המרכזית לכך היא חוסר תעדוף נכון. עסקים רבים, משקיעים מחשבה רבה על מגוון המוצרים שלהם, אולם לא על תעדוף המוצרים שלהם.
אפשר לראות זאת במסעדות רבות, שמספקות מגוון גדול מאוד של מנות, דבר שגורם לסועד להתבלבל. התוצאה מצד המסעדה במקרה זה, היא השקע נמוכה יותר בכל פריט לטובת מגוון רחב של מנות.
הדבר דומה גם באינטרנט. במקום מיקוד במוצר/י ליבה – אתרים רבים מציפים את הגולש שלהם בכל מוצריהם. נדמה לעיתים, שאתרי אינטרנט נראים כמו טיוטת הרעיונות של העסק. כל רעיון חדש שעולה נכנס לאתר.
נקודות חשובות בניווט הגולש באתר שלך
הנקודה החשובה ביותר בניווט הגולש שלך באתר היא היכולת למקד את הגולש קדימה ולא אחורה.
במידה ובחרתי לנוווט גולש למוצר מסוים, אסור לי לפרט לו במהלך התהליך כמה מוצרים נוספים טובים ויפים יש לי. פירוט יתר במהלך הסבר על המוצר יגרום דיסוננס וחוויה קוגניטיבית רעה מהאתר ביום שלמחרת מכיוון שהגולש שלי מרגיש כרגע מבולבל. לדוגמא, דמיין שאתה וחבריך מתלבטים אם לצאת לבית קפה או לפאב. פאב ידוע כמקום יותר עמוס, עם שירות פחות טוב, אולם עם אווירה שמחה ועליזה יותר. נניח שבחרתם לנסוע לפאב.
כמה מרגיז לשמוע את אותו החבר שמתלונן כל הערב כי בית הקפה היתה בחירה טובה יותר…
מהו ניווט טוב
ניווט טוב הוא ניווט ממוקד.
אסור לשכוח שהתחרות היא על תשומת לב של הגולש שלך. באתרים תבניתיים יש בעיה גדולה, מכיוון שהניווט הוא קבוע ולמעשה אין שום קשר בין ניווט באתר של חברה להסרת שיער לבין חברה שמייצרת ומשווקת חומוס.