פירוט מקיף כיצד דור ה Web 2.0 נותן לגולש ערך ומאפשר על ידי כך להיות חלק פיזי מהאתר
אם עד לא מזמן אתרים היו נתפסים כמשהו פאסיבי, כלומר מנהל האתר ישב במגדל השן והכתיב תכנים ה Web 2.0 מייצג את הדור הבא של האינטרנט ולמעשה אתרים לאט לאט הופכים להיות זירה להעברת מידע ושיתוף מידע בין גולשים ומשמשים "בסך הכול" כפלטפורמה שמאפשרת לעשות זאת.
אתרי ה Web 2.0 המובילים היום בעולם כגון: digg, del.icio.us ,Youtube, Metacafe ,meebo, My Space ורבים נוספים מידי יום מאפשרים לגולשים להיות חלק מהאתר עצמו ולשתף מידע עם גולשים אחרים מתוך חשיבה של שיתופיות כשהעיקרון המוביל פה הוא לעזור לאחרים לעזור לך כלומר אם אני אשתף מידע תיווצר קהילה ואחרים ולמעשה כל אחד הופך להיות חלק מהשלם.
אתר ייחודי שנתקלתי בו לאחרונה שעשה שימוש בשיתוף המידע על ידי גולשים (לצערי אין ברשותי את הכתובת או שם האתר) הוא אתר שמאפשר לגולשים להציע הלוואות לגולשים אחרים ולמעשה ליצור מכרז על תנאי הלוואה שגולש מוכן להציע.
שימוש אחר בתחום ה Web 2.0 הוא אינטגרציה של מידע, למשל (ושוב דוגמא שנתקלתי בה לאחרונה ואין ברשותי את הכתובת) ישנו אתר של בחור בארה"ב שהמקצוע שלו הוא הדברת מזיקים, אותו בחור העלה אתר ששילב את כמות הטרמיטים במדינות שונות בארה"ב על ידי שימוש בשירות google maps.
השימוש באינטגרציה של מידע הוא בלתי סופי וככל שעובר הזמן ניתן לשלב יותר ויותר מידע על ידי התפתחות מתמדת של שירותים מקוונים (הרבה מהקרדיט ניתן ל google).
לחיות ברשת
היום למעשה קיימים אתרים שמאפשרים "לחיות" חיים "אמיתיים" בתוך עולם חלופי, האתרים המובילים בתחום הינם World Of Warcraft ו Second Life שמאפשרים לכל אחד לאמץ זהות אחרת לחלוטין (במקרה הראשון דמיונית ובמקרה השני ריאליסטית לחלוטין). למעשה היום בקוריאה ישנן תוכניות ריאליטי שבמקום לדווח מי שר הכי טוב או מה קורה בוילה כלשהי ישנם דיווחים לגבי מה חדש באותו עולם חלופי ולכן חברות כלל עולמיות רוחשות שטחי פרסום בעולמות חלופיים כדי לייצר תחושה של מותג על כמו למשל חנויות של Adidas ב Second Live (מין הסתם מיזמים כאלו כרוכים בפיתוח תמידי של מאות אלפי דולרים כל חודש).
כל התכונות האלה של האינטרנט מאפשרות לכל אחד לקבל את 15 דקות התהילה שלו כי מי שקובע במקרים האלה מה רלוונטי ומה לא או מי מעניין ומי לא הם בסך הכול הגולשים (חברת סלקום שברשותה אתר Heep שמאפשר לגולשים להעלות סרטונים העסיקה בתור מנהלת תכנים באתר צעירה שהעלתה סרטון ב Youtube שזכה למיליוני תגובות כולל תגובה פארודית של קווין סמית' הבמאי הנודע).
פורטל תפוז שירצו בכנס ה Web 2.0 הישראלי שיתקיים ב 5/6/07 בשיתוף חברת KCS וקבוצת אנשים ומחשבים מתגמלים היום בלוגרים (בעלי בלוג) לפי כמות הכניסות של גולשים לבלוג מסוים.
מה יוצא לנו מזה?
חשוב להבין את התפיסה של ה Web 2.0 כדי להבין כיצד היא יכולה לשרת את הצרכים של כל אחד ואחד מאיתנו ויחד עם זה כדי לדעת מה לא Web 2.0 ומי קופץ על המונח הזה בלי להבין דבר וחצי דבר, מי בינינו שאוהב ספורט מוזמן לבדוק ב google כמה ערכים מופיעים היום על Web 3.0 ו Web 4.0 (או תחת הביטויים Web 3 ו Web 4).
כמה מילים על עיצוב
עיצוב בקונספט ה Web 2.0 מתאפיין בחשיבה על הגולשים ועל הפונקציונאליות של האתר ולכן כל אתר ייראה שונה בהתאם לפונקציונאליות שהוא מחפש להשיג. ככל שהאתר יותר קהילתי כך הוא צפוי להתמודד עם יותר עומס של נתונים ולכן הקונספט הגראפי מתאפיין במינימליסטיות.