בשנים האחרונות, האינטרנט הפך לחלק בלתי נפרד מחייהם של אנשים רבים. באינטרנט ניתן להשיג החל ממידע על כמעט כל נושא אפשרי, להלן נתונים מסקרנים
בשנים האחרונות, האינטרנט הפך לחלק בלתי נפרד מחייהם של אנשים רבים. באינטרנט ניתן להשיג החל ממידע על כמעט כל נושא אפשרי, דרך שליחת דואר אלקטרוני לצד השני של הגלובוס ועד לקניות מצרכי מזון. יותר ויותר אנשים משתמשים בכלי האינטרנט לקיצור תהליכים אלו.
כיום מדובר על גידול ממוצע של כ 1700% בין 1995-2005 במס' המשתמשים באינטרנט. כשביעית מתושבי כדור הארץ משתמשים בכלי זה לצרכים שונים. התחזיות מראות על המשך הגידול המואץ בשנים הקרובות.
להלן הסטטיסטיקות המדויקות לכמות הגולשים באינטרנט:
יבשת
|
1995
|
1998
|
2000
|
2005
|
עולמי
|
39,479,000
|
150,887,000
|
318,650,000
|
711,083,000
|
צפון אמריקה
|
26,217,000
|
82,989,000
|
148,730,000
|
229,780,000
|
מערב אירופה
|
8,528,000
|
34,741,000
|
86,577,000
|
202,201,000
|
מזרח אירופה
|
369,000
|
2,983,000
|
9,487,000
|
43,767,000
|
המזרח הרחוק
|
3,628,000
|
24,559,000
|
57,607,000
|
171,098,000
|
דרום אמריקה
|
293,000
|
2,722,000
|
10,766,000
|
43,529,000
|
המזה"ת ואפריקה
|
444,000
|
2,893,000
|
7,482,000
|
26,708,000
|
בעוד כמות המשתמשים הולכת וגדלה, מתרבים הפתרונות לצרכי הגולשים. כמות הדומיינים באינטרנט עומדת היום על יותר מ 60 מיליון. ישנם כ 60 מיליון אתרי אינטרנט פעילים ובתוכם כ 10 מיליארד דפי אינטרנט (בכל אתר ישנו מספר של דפי אינטרנט). התחזיות מדברות על כך שעד שנת 2014 צפויים להיות כ- 150 מיליון אתרים.
באתרים אלו ניתן למצוא מגוון בלתי פוסק של נושאים. עסקים פרטיים קטנים בוחרים גם הם לבטא עצמם באמצעות אתרי אינטרנט, שכן באמצעות אלו ניתן לפרסם ולמכור מוצרים, להציג תמונות, לשווק סחורות למדינות אחרות בעולם ועוד.
המשתמש הממוצע מאופיין כך: גבר (כ-63% מהמשתמשים), עירוני, מרוויח משכורת מעל הממוצע, בעל השכלה מעל הממוצע.
באתרים אלו ניתן למצוא מגוון בלתי פוסק של נושאים. עסקים פרטיים קטנים בוחרים גם הם לבטא עצמם באמצעות אתרי אינטרנט, שכן באמצעות אלו ניתן לפרסם ולמכור מוצרים, להציג תמונות, לשווק סחורות למדינות אחרות בעולם ועוד.
המשתמש הממוצע מאופיין כך: גבר (כ-63% מהמשתמשים), עירוני, מרוויח משכורת מעל הממוצע, בעל השכלה מעל הממוצע.
התפלגות הגילאים באינטרנט מחולקת לפי הנתונים הבאים:
גיל
|
אחוז
|
15-17
|
6%
|
18-24
|
16%
|
25-34
|
26%
|
25-44
|
22%
|
45-54
|
18%
|
55+
|
12%
|
שעות הפעילות באינטרנט ע"י ממוצע הגולשים מתפלג כך:
שעה
|
אחוז הגולשים
|
00:00
|
2.44%
|
01:00
|
1.69%
|
02:00
|
1.22%
|
03:00
|
0.94%
|
04:00
|
0.94%
|
05:00
|
1.31%
|
06:00
|
2.16%
|
07:00
|
3.47%
|
08:00
|
4.50%
|
09:00
|
5.16%
|
10:00
|
5.44%
|
11:00
|
5.44%
|
12:00
|
5.44%
|
13:00
|
5.63%
|
14:00
|
5.63%
|
15:00
|
5.91%
|
16:00
|
6.00%
|
17:00
|
5.82%
|
18:00
|
5.63%
|
19:00
|
5.72%
|
20:00
|
5.82%
|
21:00
|
5.44%
|
22:00
|
4.69%
|
23:00
|
3.56%
|
עולם האינטרנט בעתיד?
מומחים צופים עליה של 12%-20% שנתיים של גידול בשוק בשיווק באינטרנט בשנים הקרובות. מכיוון שתחום האינטרנט עדיין בראשית דרכו צפויים עוד שינויים רבים:
- בשיטות השיווק – השיווק הולך ליעילות מוגברת – חברות יפרסמו לאחר קבלת נתונים מספריים מדויקים ויוכלו לחשב את יחס העלות תועלת שלהם ואת הסיכון.
- במנועי החיפוש הפופולאריים – חברת Microsoft תיכנס חזק מאוד ועלולה לגרום לנפילת מנוע החיפוש הפופולארי Google בשנים הקרובות.
- בשימוש באינטרנט בכלל – טכנולוגיות חדשות יאפשרו "לדבר" עם המחשב ולבקש בקשות חיפוש ממוקדות יותר ויעילות יותר – בדיוק לפי הצרכים של הגולש.
צפוי עתיד מעניין!