המאמר מציג כיוון אחד מתוך רבים כיצד חברות עסקיות יכולות למנף את המיתון הכלכלי לטובת מסחר באינטרנט ע"י בניית אתרים מתאימים.
המיתון הכלכלי הקשה שפקד את כל העולם מחייב את החברות לבצע צעדי התייעלות רבים כדי לשרוד את התקופה. בניגוד לשנים עברו כיום התקדמות הטכנולוגיה והשימוש המסיבי באינטרנט מאפשר לחברות רבות, בהשקעה נמוכה יחסית ושימוש נכון, לשרוד ביתר קלות.
לפתח סניף או לבנות אתר מסחר?
חברות יכולות למנף את המיתון לטובת חיזוק הכוח האינטרנטי שלהם בנישות אינטרנטיות, כלומר, במקום לפתוח סניף נוסף (בארץ או בעולם) בעלות של מאות אלפי דולרים לפני שנמכר מוצר אחד ניתן בעלויות נמוכות יחסית של אלפי דולרים או עשרות אלפי דולרים (תלוי כמה רחוק מכוונים), להרים פלטפורמה אינטרנטית שתאפשר למכור מוצרי ושירותי נישה.
במקום לנסות להתקדם תחת ערכים גנריים כמו cellular phones אפשר לנסות להתקדם על ערכים כמו ,cellular phones for old people. אמנם זה ינתב פחות תעבורה לאתר, אך יחד עם זאת, אחוז ההמרה של הגולשים לכדי מכירות בפועל יהיה בהכרח יותר גבוה מכיוון שמלכתחילה מכוונים לאוכלוסייה שמחפשת את השירות הספציפי.
נגזרות עסקיות
הנחת עבודה זו, מאפשרת לגופים קטנים ובינוניים, המזהים את הפוטנציאל להגדיל את גרף המכירות באופן ניכר, מכיוון שבתקופה הנוכחית חברות גדולות מפחיתות את תקציבי הפרסום, ואילו הזרמת תוכן ומוצרים לאתר משרתים מטרה זו, כיוון שעלותם מופחתת באופן משמעותי לעומת עלויות פרסום במדיות שלא תמיד מייצרות מכירות.
מעבר לכך קונספט זה מאפשר בין היתר חשיפה עצומה וקונים פוטנציאליים רבים יותר בהשוואה לאנשים העוברים ברחוב בו ממוקמת החנות.
הנגזרות של העברת משאבים של הארגון לאינטרנט מאפשרות מספר יתרונות נוספים. שיפור רמת מתן שירות על ידי מערכות דיוור פרסונאליות או שליחת המוצרים עד הבית על ידי חיבור למספר הזמנה של ספקיות שילוח בינלאומיות, אפשרות חיבור למועדוני לקוחות המאפשרים הנחות אוטומטיות על קניות חוזרות, מתן אפשרות לגולש או לקוח לעיין בסקירות שנכתבו על ידי גולשים אחרים על המוצרים דבר שלא ניתן לעשות בחנות, ועד חיסכון במשאבים על ידי שימוש במערכות מסוג Live Support ו Helpdesk.